Functie: docent Arabisch en Qur’anrecitatie
Ik ben geboren in Nederland en opgegroeid voornamelijk in Amsterdam. Al jong werd ik vertrouwd gemaakt met Koran recitatie. Na mijn memorisatie van de Koran op achttienjarige leeftijd, besloot ik te beginnen aan een intensieve bestudering van islamitische wetenschappen. Deze studie ben ik volgens de traditionele wijze gestart in het islamitisch centrum ‘Al-Bukhari’ in Egypte. Dat hield in dat ik elke dag les ontving van ‘s morgens vroeg tot in de late avonduren. Na het afronden van de basisopleidingen Arabisch en tajwid in Egypte, heb ik in Nederland deze traditionele opleidingsmethode verder gevolgd bij de stichting Dâr-al-Qur’ân. Tegen het einde van deze opleidingsperiode ben ik mij - als start-bekwame imam/islamdocent - nog intensiever gaan bezighouden met het bestuderen van Koranwetenschappen (met verdieping in tajwid en de qirâ’ât), hadithwetenschappen, fiqh (in het bijzonder de malikitische jurisprudentie) en de Arabische grammatica, morfologie, retoriek en het schrijven en interpreteren van poëzie (al-‘arud). In 2014-2015 heb ik mijn idjâzât in de leeswijze Shu’ba en Hafs (qira’at ‘Asim), al-Djazariyya, en Tuhfat al- atfâl behaald. Verder heb ik de idjâza in de bekende negen hadithboeken (Bukhari, Muslim, Muwatta Mâlik, Musnad Ahmad, Musnad ad-Dârimi, Abu Dâwûd, at-Tirmidhi en Ibn Mâdjah) . Om ook in de Nederlandse context gediplomeerd te zijn, heb ik de lerarenopleiding Islamgodsdienst gevolgd (Hogeschool Inholland).
Naast de verschillende werkervaringen als onderwijzer binnen moskeeën, particuliere stichtingen en verenigingen, heb ik mijn functie als Islamonderwijzer verder beoefend op verschillende basisscholen in Nederland. Op dit moment ben ik ook nog als methode-ontwikkelaar werkzaam binnen stichting SIMON.
Ik wil op de IUA mijn kennis er ervaring graag inzetten om het ‘moslimbeeld’ intellectueel te verfijnen, aan te scherpen en een passende plek te geven in de Nederlandse samenleving.
‘Het succes dat je opzoekt, is het succes dat je treft.’