Functie: Docent Bachelor en Pre-master levensbeschouwelijke en sociaalwetenschappelijke vakken (levensbeschouwing, project in het onderwijs, jodendom & christendom, pedagogiek)
Ik ben opgegroeid in Friesland. Net achttien vertrok ik naar Leiden om daar culturele antropologie en sociologie der niet-westerse samenlevingen te studeren. Later volgden wereldgodsdiensten en islamitische theologie. Dit heeft mijn blik enorm verruimd en mij gevormd als persoon. Ik ben twee keer op veldwerk geweest. In Jamaica heb ik vijf maanden onderzoek gedaan naar religieuze socialisatie bij verschillende RastafarI-gemeenschappen. In Suriname heb ik gedurende twee maanden onderzoek gedaan naar islamitische georganiseerde religiositeit, bij zowel officiële organisaties als informele groepen. Onderzoek doen vind ik één van de leukste dingen die er is. Drie jaar geleden werd er nog een opleiding aan het rijtje toegevoegd: toen behaalde ik mijn Basis Didactische Bekwaamheid aan de UvA.
Na mijn afstuderen heb ik verschillende functies gehad, zoals vrijwilligerscoördinator, docente Nederlands en projectmedewerker. Als rode draad loopt het werken met mensen met een vluchtelingenachtergrond door mijn leven. Toen ik samen met een studievriendin constateerde dat de zorg aan zwangere statushouders in Leiden tekortschoot, hebben we samen een stichting (Dear Mama) en project (Vol Vertrouwen) opgezet om hen extra begeleiding te bieden. Om meerdere redenen besloot ik in 2018 als docent in het hoger onderwijs te gaan werken. Sindsdien geef ik met veel plezier sociale wetenschappen en onderzoeksbegeleiding bij de opleiding SJD aan de Hogeschool Leiden. Sinds 2021 ben ik ook werkzaam bij de IUA.
Ik hou van lesgeven: van studenten begeleiden op hun pad richting professional en ze te zien ontwikkelen en opbloeien daarin. Omgekeerd inspireert mij dat ook weer. Mijn interesse gaat uit naar religie en levensbeschouwing, daarom ben ik bij de IUA. helemaal op mijn plek. In mijn lessen vind ik het belangrijk studenten verder te leren kijken, ze aan te moedigen dingen te bevragen en ze voor te bereiden op de superdiverse context waarin ze zullen gaan werken.
“Wees in de wereld als een vreemdeling of een reiziger.”