Functie: Voorzitter Examencommissie en docent onderwijskunde en pedagogiek
Geboren en getogen ben ik in Amstelveen, maar woon nu al weer 35 jaar in Gouda. Mijn opleiding is veelzijdig geweest. Mijn eerste studie hield verband met mijn passie voor letterlijk in beweging zijn. Ik ging naar de Academie voor Lichamelijke Opvoeding (Amsterdam). Vervolgens ben ik pedagogiek gaan studeren aan de Universiteit Utrecht. Ik ben afgestudeerd als pedagoog met als specialisatie ‘Sport, Bewegen en Gezondheid’. Na deze opleiding ben ik ook in Utrecht Onderwijskunde gaan studeren. Ik studeerde cum laude af met als specialisaties ‘Opleidingskunde’ en ‘Onderwijsontwikkeling’. In 2015 heb ik me verder bekwaamd in moderne onderwijs-technieken gedurende een post-hbo-opleiding ‘Onderwijs en Moderne Media’.
Voordat ik mede-eigenaar werd van ‘Edufit’ (een onderwijskundig advies- en trainingsbureau en uitgeverij) heb ik gewerkt als assistent manager in een sporthal/zwembadcomplex. Vanuit ‘Edufit’ adviseer ik management van onderwijsinstellingen over curriculumontwerp. Naast adviseren, ontwikkel ik onderwijs en verzorg ik trainingen en workshops. Daarnaast beoordeel ik docenten op hun didactische competenties en coach ik onderwijsgevenden om hun lesgeven te verbeteren. Ik heb bovendien ervaring met het bedenken, vormgeven en opzetten van compleet nieuwe opleidingen op hbo- en post-hbo-niveau. Ik ben auteur van een aantal publicaties op het gebied van werkvormen, didactiek, toetsen en studieloopbaanbegeleiding. Zie voor verdere informatie edufit.nl/
Naast activiteiten op onderwijskundig gebied heb ik ook veel trainingen en workshops op het gebied van het verbeteren van de persoonlijke effectiviteit gegeven. Belangrijke thema’s daarbijwaren: communicatie, gezond werken, time-management, assertiviteit, werken aan vitaliteit, werken aan werkplezier en creatief denken.
Mijn missie is het verbeteren van de kwaliteit van het onderwijs van de IUA, o.a. door het inspireren, stimuleren en faciliteren van docenten en leraren in opleiding.
‘Je kunt het gras niet laten groeien door eraan te trekken.’